31 daagse rondreis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van ans gorp - WaarBenJij.nu 31 daagse rondreis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van ans gorp - WaarBenJij.nu

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg ans

23 Juli 2014 | Nederland, Tilburg

23 juli 2014
hallo allemaal, het is alweer even geleden dat jullie iets van ons vernamen maar we hebben het nog drukker dan het werkende thuisfront.
zondag zijn we per boot vertrokken naar het eiland Samosir waar we twee dagen verblijven en per boot nog enkele uitstapjes naar een tweetal dorpjes maken, een eenvoudig hotel masr zo ontzettend mooi gelegen, we kijken vanuit onze kamer uit op het Tobameer, ook hier volop genieten en een redelijk rustig verblijf.
maandag vertrekken we om 7.15 uur vanaf Samosir terug naar het vaste land , we hebben een busrit voor de boeg van zo'n 250 km via de mooie route langs het Tobameer et her prachtige
parapat in het midden van het meer gelegen gaan we via de plantage route, palmolie plantages en rubberplantages richting Bukitingi.
na diverse stops onderweg voor lunch en fotomomenten bereiken we om 18.00 uur onze indbestemming.
22 juli
om 8.00 uur vertrekken we voor onze tracking door de jungle van het Nationaal Park, waar apen wonen, die terug van particuliren weer aan een bestaan in de jungle kunnen wennen.
onze gids Ruslan en ass.gids Anwar begeleiden ons op een geweldige tocht, die uiteindelijk 7.5 uur zal duren, door de meest prachtige natuur.
Het is een zware tocht maar zo de moeite waard , we hebben geluk en zien 2 moeder Orang Oetangs met hun baby's en de mannetjes Orang, bladerapen, en Makakies ze komen redelijk dicht in de buurt en de foto's zijn dan ook heel mooi.
De ass gids helpt mij als (oudste deelneemster) door de vaak moeilijk te beklimmen en te belopen paden .
We krijgen mideen in het oerwoud een lunch, bestaande uit nasi goreng, in een bananenblad, komkommer, tomaat , kroepoek, alles komt uit de enorme rugzak te voorschijn, als toeje verse ananas.
De laatste Orang Oetang die we zien komt zo dichtbij dat we ons een stukje moeten terugtrekken zodat we haar doorgang mogelijk maken.
Ze hangt echt boven onze hoofden!
na deze tocht nogmaals, zwaar maar zo de moeite waard gaan we terug naar het hotel n zoeken we nog even verkoeling in de rivier.
We vertrekken zo meteen per bus naar Medan en vandaar per vliegtuig naar Djakarta, daar meld ik mij wel weer.

• 23 Juli 2014 - 09:01

Monique:

Hoi Ans en Mam,

Wow!! Wat klinkt dit mooi ik ben erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet ervan! Hier is ook alles goed in ieder geval.
    Gr Monique

• 23 Juli 2014 - 10:03

Sven:

Hoi mam,

Klinkt allemaal erg mooi en de moeite waard ! Geniet ervan en we zijn nieuwsgierig naar het volgende verslag.
    Groetjes van ons uit het tot nu toe iedere dag zonnige Spanje.

Sven, Maureen, Cheyenne, op komst zijnde zoon

• 23 Juli 2014 - 10:20

Ria Paadekooper:

Halo Ans en Wilma
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken.
    In gedachtten reis ik met julie mee ,en heb al genoten van de foto"s die Ans plaatste zowel op face book als op de app.
    Fijn dat jullie zo genieten en ik geloof het, dat het soms zaar is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk , ales wat je ziiet verwerkt te krijgen. Het is niet niks natuurijk om te mogen ontdekken wat Moeder aarde allemaal voor moois heeft.
    Maar een zegening dat jullie het mogen zien dat is karma !!!!
    Ik hoop dat jullie nog heel veel moois mogen zien saampjes.
    Een warme omhelzing van mij en een dikke kus.

• 23 Juli 2014 - 20:36

Harriëtte:

Hoi vakantiegangers...............
    Jullie hebben het er maar druk mee zeg, poeh poeh!
    Die vakantiekilo's zullen er bij jullie niet aankomen denk ik zo.
    Ik ben heel benieuwd naar de verhalen en foto's..................maar daar moet ik nog even geduld mee hebben!
    Geniet nog maar lekker samen met de groep en maak mooie herinneringen voor later.
    Pas goed op elkaar.........................dikke knuffel X

• 23 Juli 2014 - 23:35

Raquel:

Hi mam (en wilma) het klinkt fantastisch, wat een indrukken doen jullie op! Wel een orang oetan geadopteerd neem ik aan:)? Die verslagen zijn top, zo reizen we hier een beetje mee en tante Ria heeft gelijk, dit is karma, verdiend om zo te genieten !! Dikke kus

• 24 Juli 2014 - 11:20

Frans En Bep Lenaerts:

Hoi Ans en Wilma, fijn dat jullie zo'n mooie reis maken, samen met jullie beleven wij onze reis van 2 jaar geleden weer terug, wij zien de mooie natuur door jullie ogen weer voor ons. Alleen hebben wij toen geen oerangs gezien en jullie wel ( fijn toch). Er komt nog meer om van te genieten, dus....... Wij blijven jullie volgen ondanks dat gisteren het hele leven even stil stond omdat de eerste lichamen van dat vreselijke ongeluk terug zijn gekomen naar Nederland.